יום שלישי, 28 בספטמבר 2010

טיפים קטנים לעיצוב דפי אלבום

מכיוון שהצבתי לעצמי מטרה לעמוד בקצב של פוסט לשבוע לערך, ובגלל שמדובר בשבועיים מאוד לחוצים בשבילי (השבוע שעבר היה עמוס בעבודה ובחגים ואני לא יושבת על המחשב או ליצור בחגים ושבתות ובשבוע הבא יש לי 3 מבחנים!!!) החלטתי לעלות מיני אלבום שהכנתי במסגרת סדנא אצל קרן פרפרים שבה השתתפתי לפני כמה חודשים טובים.

קרן הכינה אבטיפוס למיני אלבום בנושא טיולים עם קיט חומרים מתוך קולקציית RoadMap של אוקטובר אפטרנון. אני הבאתי מגוון תמונות מכל מיני טיולונים/ ימי כיף שונים שעשינו ובחרתי קצת לחרוג מהעיצוב המקורי שקרן הציעה (את הבסיס עשיתי אותו דבר אבל בכל עמוד שיניתי קצת את החלוקה/ החומרים וכו').




(בדף למעלה קצת פישלתי. עבדתי על העמוד מצידו האחורי ואז כשהפכתי - גיליתי שהספרות הפוכות. אבל כמובן שהכל מתוכנן מראש!!! ;0] ברוררררררררררררררר)






קצת מסקנות בנוגע לעיצוב שיצאתי איתם מהסדנא:

1. מומלץ מאוד לעבוד עם קיט מסודר כשבאים לעצב מיני אלבום. ראשית זה מאוד ממקד את העבודה, עושה סדר בראש ולא מתבלגנים מול אינסוף של חומרים. בנוסף זה עוזר לשמור על סגנון אחיד ויוצר הרמוניה. ודבר שלישי, זה עוזר לנצל חומרים בצורה מקסימלית. למשל, קרן הביאה לכל אחת בסדנא 3 או 4 דפי 30*30 דו צדדים (לא זוכרת בדיוק את הכמות) ומהם הצלחנו להוציא בערך 15 עמודים (בגדלים שונים) ולהשתמש בשאריות בתור קישוטים ותוספות קטנות לעיצוב העמודים עצמם. זה באמת כשרון לנצל בצורה כל כך מוצלחת את כל הדפים שהחלטת לעבוד איתם.

2. מבחינת עיצוב הדפים, כדאי לשים לב שכל הפריטים והקישוטים שיתווספו לעמוד יגעו אחד בשני. כלומר כל האלמנטים בדף (כולל התמונה/ות) צריכים איכשהו להיות מחוברים זה לזה. זה יכול להיות במרכז הדף או באחד הקצוות אבל זה יוצר יותר עניין בדף ומיקוד בתמונה.

3. אם בוחרים בקישוט מסויים ורוצים לשים כמה ממנו (למשל אם רוצים להוסיף פרחים או כפתורים) כדאי לשים לב לכך שמספרם יהיה אי זוגי. למשל 3 כפתורים ולא ארבעה. מספר אי זוגי עוזר ליצור עניין ואי סימטריה וככה יותר תופס את העין.

4. והכלל הכי חשוב!!! לאמוכחרים לדייק. לצאת מהריבוע ולפרןץ את המסגרת. מה הכוונה? קודם כל, לא כל האלבום חייב להיות סימטרי. באלבום הזה למשל יש גדלים שונים לעמודים. זה מעורר עניין וגם מאפשר לנצל את כל הדפים כמו שכבר הזכרתי. דבר שני שלמדתי בסדנא הוא את נפלאות ה"דודלינג" אם ככה קוראים לזה... הכוונה היא ליצור מסגרת שחורה, ביד חופשית, לכל מיני אלמנטים. זה יכול להיות מסגרת לעמוד או מסגרת לאותיות אבל זה לא אמור להיות מדויק עם סרגל. והכי חשוב - זה מוסיף המון!!!

אלו התובנות שאני יצאתי איתן מהסדנא. לא הכל מתאים לכל אחת וזה בסדר גמור אבל נחמד לשים לב לדברים הקטנים האלו - יש בזה משהו ;)

בהצלחה לכולן, וחג שמח!

תגובה 1:

זהבית שקד אמר/ה...

אלבום מקסים!