יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

מתנות לראש השנה

כבר כמה זמן שברשימת המטלות מחכה אלבום אקורדיון לסבתא שלי. שמעתי ממנה הרבה לאחרונה שאין לה תמונות עדכניות של הנינים [התמונה הראשונה והאחרונה שהבאנו לה היא של הבת שלי בגיל 3 חודשים]. אז יום ההולדת של סבתי חל בתחילת ספטמבר וראש השנה היה הזדמנות מצוינת להעניק לה את התמונות של אבעת הנינים:

 
את השמות של כל אחד בחרתי להחתים. השתמשתי בחותמות של אותיות באנגלית אבל השתמשתי בהם לפי הצורך שלי. כלומר בחרתי אות מסוימת והחלטתי האם להחתים את כולה או רק חלק ממנה כך שתצא לי אות בעברית... בגלל העבודה הסזיפית של ההחתמה יצא קצת מלוכלך אבל אני שמחה שהשמות הם בעברית ושלא השתמשתי באותיות אנגליות.

 
דף הרקע הוא מקולקציית THRIFT SHOP של אוקטובר אפטרנון. [משום מה הצילום של התמונות יצא באיכות מאוד ירודה]










דבר נוסף שהכנתי לכבוד החג הם טראפלס שוקולד דבש - [בקריצה לחג כמובן]. השתמשתי במתכון הבא  - מתכון פשוט להכנה, טעים אבל יוצאת כמות ענקית ולכן אפשר להקטין את הכמויות בחצי.

המתכון נלקח מאתר YNET, באדיבות הקונדיטור בן-עמי ברתיני שביט.


המרכיבים (40-30 טראפלס):


250 מ"ל שמנת מתוקה 38%
650 גרם שוקולד חלב איכותי
150 גרם שוקולד מריר 56% מוצקי קקאו
6 כפות דבש
אבקת קקאו לציפוי (עדיף כהה)


אופן ההכנה:


שוברים את השוקולד לקוביות ומניחים בקערה חסינת חום. מחממים את השמנת בסיר קטן. מוסיפים את הדבש ומערבבים היטב. מביאים לרתיחה, ועוצרים בשלב שבו השמנת מבעבעת - לא נותנים לשמנת לעלות - ומיד מכבים את האש.


יוצקים בבת אחת את תערובת השמנת והדבש על השוקולד. מערבבים עד שמתקבלת תערובת חלקה ומבריקה. מניחים כ-10 דקות להתקרר בטמפרטורת החדר.


מכסים את הכלי ומעבירים למקרר. רצוי לערבב את המאסה כמה פעמים במהלך הקירור כדי ליצור התקשות אחידה בתערובת.


כשהשוקולד מוצק למחצה אפשר לזלף לכדורים או לחכות להתקשות מלאה ואז ליצור כדורים ביד או בעזרת כפיות.


מפזרים את הקקאו על מגש ומגלגלים בו את הכדורים. מעבירים לכלי אטום ושומרים במקרר.

ככה נראית התערובת:





ואלו הטראפלס:

חדי העין יוכלו לראות שהטראפלס דומים איכשהו, בצורה קלושה, לתפוח. השתמשתי בתבנית לקרח בצורות של תפוח, שמתי בשקעים מתערובת הטראפלס וקיררתי.

הטראפלס נארזו בתוך הקופסא ה"מטופלת" הזו וניתנו כמתנת חג סימלית לבוס.




לא יצא לי לאחל שנה טובה, אז שנה מתוקה ומוצלחת ~ שנה של יצירה ואומנות ~ שנה של התמדה ושאיפות ~ והעיקר שנה של בריאות (וכמו ששכנה שלי אמרה - כל השאר זה בונוס...)

אין תגובות: