יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

"אתה צריך אהבה חדשה"

כשרק התחלתי להישאב לתוך עולם הבלוגים של הסקראפריות הייתי נתקלת בפוסטים שהיו מוקדשים לדפים מעוצבים. הכוונה כמובן לדפי אלבום בגודל 30*30. אלא שכל פעם אותה בלוגרית הייתה מעלה דף מעוצב חדש, בלי כל קשר לדף הקודם, כשלרוב זה היה מלווה בתיאור דוגמת: "היום נתקלתי בתמונה הזאת ופשוט דגדג לי באצבעות להכין את הדף הבא..." אני זוכרת שישבתי מול פוסטים כאלה שוברת את הראש במחשבה - בשביל מה להאתמץ להכין דף בודד ועוד דף בודד ועוד אחד... בשביל מה לצבור ערימה של דפים שתשב על השולחן לא קשורה לכלום? לקח לי כמה חודשים עד שנפל לי האסימון שכל הדפים האלה מצטברים לאלבום תמונות מלא. ויותר מאוחר הבנתי שכנראה לכל אחת יש כמה אלבומים, אחד של כל ילד או אחד לכל טיול שעשו או כל חלוקה אחרת, וכל דף חדש שיוצרים מצטרף לאלבום המתאים לו. אז מסתבר שכן יש הגיון בדבר. ומסתבר שבדיוק האלבומים האלו הם מהות ה- scrapbooking וכל שאר הפרויקטים שייכים סתם ל scrap - שזה התשוקה לנייר ופרוייקטים שקשורים לנייר ולאותו סגנון עיצוב (אם אני מבינה נכון)
@

אז סופסוף גם אני החלטתי שאני רוצה לנסות. הדגדוג הזה הגיע דווקא בעקבות הפוסט של נתנאלה על הקמת צוות עיצוב לחנות. פתאום זה נראה לי מאוד מפתה (גם להשתייך ל"מעצבות של נתנאלה" וגם להכין דפי אלבום גדולים) אז התיישבתי והכנתי שלושה דפים. כל אחד בהשראה אחרת.
 @
הדף הראשון שהכנתי נעשה בעזרת הקולקצייה wisteria של basic grey. קולקציה שהתאהבתי בה אחרי שהיא אזלה מהמלאי בארץ ונאלצתי להזמין חבילה 15*15 מ-ETSY  (והאמת שיצא כמעט אותו מחיר, פער של 5 שקלים בערך). בתמונה הבת שלי נראית במין מבט מהרהר כזה ולמרות שהצבעים שבחרתי לדף לא ממש מתאימים לתמונה הם היו נראים לי מתאימים לתחושה, מעין צבעים נוגים כאלה... השראה נוספת היתה ממוטיב של עץ שראיתי כבר בהרבה מקומות שאני לא זוכרת כרגע אבל גם מהדף הזה של אותה קולקצייה וזה בערך מה שניסיתי לעשות. זה לא יצא מדויק כמו שדמיינתי אבל עדיין התאהבתי נואשות בדף (כנראה שהייתי משוחדת בגלל הדפים ובגלל התמונה)

את הדף הבא הכנתי לפי התמונה. בחרתי צבעים שיתאימו לצבע של השמלה, לעובדה שמדובר בבת ושהיא מתוקה בטירוףף :) והקאפקייק התאים לי לשמלה שהזכירה לי קצת קצפת. המלל כמובן לא דורש הסבר ובסך הכל יצא דף מינימלי ודביקקקקקקקקקק כמו מסטיק...

את הדף הבא אני הכי אוהבת! אפילו שכבר התפכחתי קצת והבנתי שאני כל כך בתחילת הדרך ושהדפים שלי די נאיבים בעיצוב שלהם ולא הכי המילה האחרונה בתחום. בכל מקרה הדף הזה הוא עדיין החביב עלי, בגלל הצבעים שהם מאוד אני (אני אוהבת צבעוניות חזקה וחיה). אני אוהבת את הקומפוזיציה ואת הקישוטים הקטנים, וכמובן את הדוגמנית הקטנה שלי שמדדה פה בגד ים בפעם הראשונה...

השראה לדף הזה היא מהטרנד האחרון שנקרא מגירות דפוס. ראיתי כבר בכמה בלוגים דוגמאות לזה. הנה אחד שהכי אהבתי והתחברתי לסגנון שלו, מהבלוג של קונדסונים [נדמה לי שקוראים לה יעל?!]. החלטתי שעד שאוכל לממש את פנטזיית מגירת הדפוס שלי מפאת שיקולים תקציביים, זה התחליף:


לסיום, אחרי שדשתי, חפרתי והתעמקתי בשלושת העמודים האלה ובפרספקטיבה של מספר ימים טובים, הבנתי שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ולהתקדם. עד עכשיו לא חשבתי שאלך לכיוון הזה של דפי אלבום כי התחברתי יותר לדברים הפרקטיים, מיני אלבומים, מחברות וכו'. אני חושבת שעכשיו בלתי נמנע לקנות אלבום גדול וכל פעם להכין כמה דפים עד שיתמלא. אני חושבת שאדבק בסקיצות או בכל מיני בלוגים שאני אוהבת כדי ללמוד יותר טכניקות וקומפוזיציות. בכל מקרה, נהנתי מאוד מההכנה של הדפים וסך הכל אני די מרוצה [כבר אמרתי שאלה הדפים הראשונים שאני אי פעם עושה?!]

@
MY WISH LIST
מצלמה חדשה! נמאס לי סופית מcanon, לא מבינה למה נתקענו על החברה הזאת. מההתחלה לא הייתי מרוצה מאיכות התמונות אבל הם עוד היו נסבלות. עכשיו משהו קרה, לדעתי בטיול לאילת נגענו בהגדרות ומאז התמונות עוד יותר גרועות... מקווה למצלמה חדשה, חצי מקצועית לפחות :)

3 תגובות:

olushka-design.blogspot.com אמר/ה...

דפים מקסימים! אגב את לא חייבת לקנות אלבופ גדול, אפשר לקנות כמה גליונות של קרטון (הרבה יותר זול), לחתוך לריבועים 30 על 30 ולהדביק את דפים על הקרטון משני הצדדים. וכשכל הדפים מוכנים לנקב אותם ולכרוך עם טבעות או סרטים.

ל בריבוע אמר/ה...

תודה על הרעיון! באמת כדאי לחכות עם קניית אלבום כדי לראות אם אני באמת ממשיכה להשקיע בדפים כאלה...

ריקי ארברמן אמר/ה...

דפים מקסימים1 האחרון במיוחד!